Webdesign

Dobrá webová stránka je pro každou prosperující firmu klíčová. Pomocí webu se společnost prezentuje široké veřejnosti, poskytuje důležité informace o její činnosti, nabídce produktů i zajímavostech z daného oboru podnikání. Nesmí chybět kontaktní informace nebo formulář s možností zadání dotazu. Díky rozvoji chytrých mobilních zařízení má dnes k internetu přístup téměř každý. Počet webových stránek se každým rokem zvyšuje, konkurence je veliká a zaujmout zákazníka je stále těžší. Aby byly webové stránky dostatečně atraktivní a lahodily oku návštěvníka, o to se stará tzv.  webdesign.
 

Grafika a obsah webu

Webdesign je komplexní disciplína, při které se navrhuje vzhled webových stránek a webových aplikací. Webový design rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu na internetu. Kvalitní a propracovaná grafika, umí prodávat. Díky ní je pravděpodobné, že zákazník na webové stránce zůstane, vyhledá si potřebné informace, využije nabízené služby nebo nakoupí v eshopu, případné doporučí stránku svému známému. Je dobré mít na paměti, že grafika není samospasitelná. Pokud vhodnou grafiku nedoprovází kvalitní obsah, nepřináší patřičný efekt. Návštěvník stránku rychle opustí, protože nenajde informace, které očekává. Může se tak snadno stát, že nakoupí produkt nebo službu u konkurence, která sice nemá vizuálně atraktivní web, ale poskytuje na svých stránkách dostatek přehledných informací.

Kleinod webdesign

Kvalitní webdesign

Kvalitní webdesign je postaven na principu moderních programovacích technik a sleduje nejnovější trendy v uspořádání prvků na stránce. Stránka musí být sestavená tak, aby byla pro uživatele dobře srozumitelná, snadno ovladatelná, dostatečně informativní a zároveň poutavá. Obsah i grafické zpracování musí na první pohled zaujmout, a to jak na velkém monitoru počítače, tak na malém mobilním zařízení. V ideálním případě je grafický návrh webové stránky nebo eshopu vytvořený v souladu s firemní identitou. Kvalitní webdesign je laděný do firemních barev v návaznosti na logo, firemní filozofii a samotný obsah podnikání.
 

Zásady webdesignu

1. Nápaditý, ale jednoduchý design – nepřehledné a přeplácané stránky, kdy jsou uživatelé zmatení množstvím, tlačítek a ikon a bannerů, nejsou efektivní.

2. Jasná navigace na stránce – navigace může mít různou formu (jednoduché menu, menu z obrázků, roletové menu, animované menu), ale stéle musí být jasné, že se jedná o navigaci.

3. Vhodná typografie – výběr fontů, velikost písma, rozestup slov, řádkování, barva textu.

4. Použitelnost stránky – ovládání stránky musí být intuitivní, jasné a přehledné. Návštěvník nesmí ani na chvilku přemýšlet, jak se který prvek na stránce ovládá.

5. Správné zobrazení stránky, validita – stránka se musí správně zobrazit ve všech nejběžněji používaných internetových prohlížečích i zařízeních. Díky správnému kódování se docílí i dobré čitelnosti pro vyhledávací roboty (vyhledávače).

6. Výběr barev - vhodný výběr barev je základ pěkné a úspěšné stránky. Existují osvědčená barevná schémata, která lahodí lidskému oku, zobrazený text je vždy dobře čitelný.

7. Obsah webové stránky – webdesign je pěkný obal informací, pro které si návštěvníci přišli. Bez dobrého obsahu není stránka úspěšná, i když je graficky pěkně zpracovaná.

webdesign.

Nejnovější trendy webdesignu

Responzivní webdesign - s příchodem chytrých telefonů a tabletů vznikla potřeba podpořit všechny druhy těchto zařízení (počítače, notebooky, tablety, TV s HD rozlišením a smartphony) a vytvořit tak vzhled stránky, který se automaticky přizpůsobí danému prostředí.

Pevné lišty v záhlaví – na nejnovějších webových stránkách se objevuje fixovaná lišta záhlaví. Uživatel tak má neustále přístup ke všem funkcím, které jsou v liště zahrnuté.

Tlačítka sociálních sítí, sdílený obsah – již delší dobu mají ve webových prezentacích tlačítka na sociální sítě svoje opodstatněné místo (Facebook, Google+, Twitter, YouTube, Linkedln, Pinterest). Aktivní a přímá komunikace s (potenciálními) zákazníky a možnost sdílení obsahu stránky jsou nepostradatelnou součástí moderních webových prezentací.

Velký obrázek na pozadí – skvělý způsob, jak upoutat pozornost návštěvníka. Pokud se zvolí vhodný obrázek, může výsledek vypadat skvěle.

Nekonečné rolování – dříve byl snaha vytvářet weby tak, aby zákazník nemusel nic posouvat. Příchodem smartphonů a tabletů se stalo posouvání (rolování) pro stránky nevyhnutelné. Uživatelé internetu je považují za samozřejmost. Trendem jsou tzv. jedno-stránkové weby - jen jedna dlouhá stránka s kompletním obsahem.

Vertikální navigace – trendem posledních let byla navigace horizontální. Vertikální navigace se opět vrací a vyskytuje se na nových internetových stránkách stále častěji.
 

Nápaditý webdesign pro Vás

Chcete vypracovat nápaditý webdesign? Obraťte se na nás. Sledujeme novinky v oblasti internetové grafiky, přizpůsobujeme se nejnovějším trendům, máme dlouholeté zkušenosti s webový designem. Stačí nás kontaktovat níže uvedeným formulářem. Námi vytvořená stránka osloví každého návštěvníka.
 

Nezávazná poptávka

captcha