Sociální sítě

Mnozí je berou jako velký žrout času, jiní na ně nedají dopustit. Ať chceme nebo ne, sociální sítě se staly součástí našeho života a jejich obliba stále stoupá. Sociální sítě jsou silným marketingovým nástrojem, který má mnoho výhod a použití. Sociální sítě umožňují svým uživatelům vytvářet si osobní či firemní profil, komunikovat spolu, sdílet informace, fotografie i videa. Je to vhodný nástroj, jak rychle a hlavně levně šířit povědomí o své značce.

I když jsou k sociálním sítím připojené milióny fanoušků, jejich oslovení není úplně jednoduché. Je to trpělivá každodenní práce, která nemusí přinést ihned své ovoce. Pokud firma chápe sociální síť jako prostor pro bezplatnou statickou prezentaci, potom jejich kampaň vůbec nemusí být efektivní. Komunikace musí být vytrvalá, aktivní a hlavně zajímává, aby vybízela fanoušky k reakcím, komentářům, sdílení apod. Sociální sítě slouží hlavně jako prostředek pro budování komunity, některé firmy už dokonce nabízejí přes sociální sítě i zákaznickou podporu.

Sociální sítě

Facebook

Sociální sítí číslo jedna je Facebook, i v Čechách jednoznačné dominuje. Umožňuje vytvořit firemní profil, díky kterému lze oslovit uživatele na celém světě. Obsahuje i mnoho nástrojů, aplikací a pluginů, kterými lze vytvářet zajímavý obsah stránek. Facebook podporuje i PPC reklamu s velmi přesným cílením na uživatele, proto patří k jednomu z nejefektivnějších způsobů internetového marketingu. Lidé na Facebooku tráví čas především komunikací s přáteli a používají ho jako zdroj zábavy. Není tedy vhodné zatěžovat fanoušky náročnými odbornými informacemi, ale jednoduššími tématy, na které dokáží dobře reagovat. Pokud chcete aktivně oslovovat současné i potenciální zákazníky, nelze ze svých aktivit Facebook vynechat.

Youtube

Rychle rostoucí video sociální síť, v Čechách druhá nejnavštěvovanější sociální síť vůbec. YouTube je lokalizovaný v 56 zemích a je dostupný v 61 jazykových verzích. Youtube je velmi dobře zakomponován do sítě Google. Pozitivum je i možná aktivní komunikace mezi fanouškem a tvůrcem videa. Oproti jiným sociálním sítím zde lidé tráví nejvíce času a prohlédnou nejvíce stránek. Můžete-li nabídnout zajímavý video obsah, neváhejte a založte si vlastní video kanál na Youtube. Profesionálně vytvořená propagační videa se správným názvem, obsahem, titulkem, tagy a miniaturou mohou být velice úspěšná v propagaci firmy, produktu nebo značky.

Twitter

Umožňuje komunikaci se zákazníky v reálném čase, proto pro mnohé uživatele slouží jako zdroj těch nejčerstvějších informací. Twitter je velmi zajímavým zdrojem informací pro média, novináře, finančníky a lidi, kteří každý den pracují s moderními technologiemi. Můžete zde vkládat zprávy označované jako Tweety o délce do 140 znaků, fotografie, videa a rozhovory. Tato síť není určená pro zábavu (na rozdíl od Facebooku), ale pro získávání a sdílení relevantních informací. Twitter nabízí skvělou možnost, jak rychle informovat zákazníky o nových akcích, slevách nebo novinkách.

Google+

Sociální síť Google Plus propojuje mnoho různých služeb vyhledávače Google. V Čechách zatím nepatří k těm nejrozšířenějším, ale skrývá v sově velký potenciál. Google tuto síť široce podporuje a rychle indexuje. Získané informace zařazuje na přední místa ve výsledcích hledání. Pokud tedy usilujete o dobré pozice ve vyhledávači Google, rozhodně se vyplatí do Google+ investovat svůj čas. Můžete zde vytvořit autorizovaný firemní profil a propojit ho se zápisem na Google Places (zobrazuje se na Google mapách). Na Google+ najdete i známé služby jako je Gmail nebo Google Překladač. Obsah se sleduje pomoví tzv. Kruhů. Lze vkládat i fotografie, videa, události, účastnit se video chatu, přidávat se ke komunitám, podobně jako na Facebooku. I když na Google+ netráví uživatelé zdaleka tolik času, získává si tato sociální síť stále větší pozornost.

Linkend

Linkend sdružuje profesionály z celého světa. Ač se to možná nezdá, je to 3. nejnavštěvovanější sociální sítí v České republice. Je dobrým pomocníkem pro personální agentury a personalisty, protože je vhodným zdrojem uchazečů o zaměstnání. Je také výborným místem k získávání odborných informací. Zodpovídáním dotazů na sociální síti lze nenásilně budovat příznivé povědomí o společnosti, značce nebo produtku. LinkedIn není vhodný pro každou oblast podnikání, ani pro oslovování běžných zákazníků, ale hodí se pro získávání odborných znalostí, nových obchodních partnerů i zaměstnanců. Je to místo, kde lze uzavřít nový obchod nebo zjistit důležitý kontakt.
 

Objevte s námi sociální sítě!

Pomůžeme vám využít sociální sítě jako efektivní nástroj pro firemní komunikaci s možností oslovit potencionální zákazníky. Navrhneme váš firemní profil, naprogramujeme speciální aplikace, uspořádáme soutěže, spustíme marketingové kampaně a propojíme vaše webové stránky s funkcemi sociálních sítí. Sdílení informací bude pro návštěvníky vašeho webu jednoduché a vždy po ruce. S naší pomocí se stanou sociální sítě vaším užitečným pomocníkem v oblasti internetového marketingu.
 

Nezávazná poptávka

captcha