Tvorba eshopu

Firem, které se zabývají tvorbou eshopů, je celá řada. Nabízejí řešení nejrůznější úrovně, od jednoduchých systémů zdarma až po drahé eshopy na míru. Pokud s podnikáním na internetu začínáte, určitě nebudete chtít hned na začátku investovat tisíce korun do speciálního redakčního systému, ale vystačíte si s levnějším řešením.
Eshop

Formy internetového obchodu

1. Pronájem eshopu

– nejrychlejší způsob zřízení eshopu, funkční ihned, vhodné pro začínající podnikatele a méně zkušené obchodníky.

Výhody: nízké počáteční náklady, přijatelné měsíční poplatky, hosting a instalace v ceně, nejrychlejší způsob získání eshopu, všechny základní funkce k dispozici, aktualizace v ceně, technická podpora

Nevýhody: není přístup k hostingu, databázi a zdrojovým kódům, výběr grafiky z přednastavených šablon, omezená možnost individuálních úprav
 

2. Open source systémy (volně šiřitelné)

– pro ty, jež jsou ochotní věnovat svůj čas nastavování a přizpůsobování eshopu (nutná základní znalost programování), ale chtějí si eshop postupně upravovat podle svých představ.

Výhody: cena (redakční systém je zadarmo), velká variabilita rozšiřujících modulů, možnost úprav zdrojových kódů

Nevýhody: není technická podpora, bezpečnost systému není zaručena, hrozí nekompatibilita rozšiřujících modulů, časově náročná implementace
 

3. Komerční řešení

– dlouhodobě vyvíjený systém s možností rozsáhlého nastavení a individuálního přizpůsobení. Provoz na vlastním webhostingu, relativně rychlá implementace do ostrého provozu.

Výhody: relativně dobrá cena (levnější, než eshopy na míru), dlouhodobě odzkoušené, velké možnosti rozšíření, rychlá implementace, technická podpora

Nevýhody: úpravy na míru nemusí být možné, nemusí být zajištěna aktualizace systému
 

4. Řešení na míru

– systémy individuálně naprogramované systémy, řešení vhodné pro větší společnosti, které požadují speciální funkce.

Výhody: individuální přístup, funkce podle požadavků zadavatele, odlišení od konkurence, technické řešení v kompetenci dodavatele

Nevýhody: časově náročná implementace, drahé, problém s pozdějšími upgrady nebo přechodem na jiný systém
 

Funkce e-shopu

Jaké základní funkce musí eshop obsahovat? Určitě musí umět zobrazit produtky, umožnit zboží nakoupit pomocí nákupního košíku, vytvořit objednávku, uchovávat informace o kupujícím a dostatečně zobrazovat informace o prodávajícím a procesu nákupu (kontakt, obchodní podmínky, podmínky dodáni nebo reklamační řád). Bez těchto základních informací se žádný e-shop neobejde. Pro správné uspořádání produktů je nutné vytvářet i strukturu kategorií pro produkty. Pro rychlou orientaci a práci s produkty nesmí chybět vyhledávání a filtrování podle nejrůznějších parametrů.

Standardem jsou dnes funkce jako porovnání produktů, zobrazení souvisejících a alternativních produktů, vložení komentářů a hodnocení zboží. Návštěvníci také vítají zobrazování nejoblíbenějšího nebo nejnovějšího zboží. Integrace online platebních systémů nebo možnost pokročilého nastavení způsobu dopravy může být důležitým faktorem pro úspěšný nákup.

Protože je konkurence veliká, je potřebné o každého zákazníka pečovat i pomocí integrovaných marketingových funkcí, které dobré eshopy nabízejí. Zvláště u obsáhlejších eshopů jsou nejrůznější rozšiřující funkce nutností. Nejvyužívanější je odesílání informačních zpráv pomocí newsletteru. Efektivní je i nabízení nejrůznějších slev (množstevních, dárek zdarma, sleva z dalšího nákupu, slevové kupóny apod.) a dárkových poukazů. Čím více pokročilých funkcí váš eshop nabízí, tím větší máte šanci na získání dalšího zákazníka.
 

Tvorba eshopu - rozhodnutí

Tvorba eshopu je vážný krok, který bude mít zásadní vliv na vaše budoucí zisky. Proto doporučujeme při výběru dodavatele řešení eshopu postupovat velice obezřetně a s rozvahou. Máte-li možnost si systém zdarma vyzkoušet, určitě tuto příležitost využijte. Vyzkoušejte si nakupování, orientaci v menu, vyhledávání v produktech i samotné vkládání informací v redakčním systému. Zjistěte si, jestli za nabízenou cenu dostanete k dispozici všechny funkce, které od eshopu očekáváte. Informujte se o úspěšnosti již spuštěných eshopů, projděte si reference. Teprve potom se rozhodněte pro jednu z nabídek.
 

Nezávazná poptávka

captcha